Voor wie is deze communicatietraining bedoeld?
Onze praktijktraining 'Klantgerichte communicatie' is speciaal bedoeld voor professionals in de zorg. Dit zijn bijvoorbeeld zorgverleners, adviseurs en afleveraars, die tijdens hun werk in de zorg in contact komen met cliënten met uiteenlopende ziektebeelden. Het omgaan met deze cliënten vraagt om specifieke communicatieve vaardigheden. Het leren van deze vaardigheden staat centraal in onze communicatie training. Maar wat komt er precies aan bod?
Meer weten over deze training? Neem contact met ons op!Wat komt er in de training aan bod?
De praktijktraining Klantgerichte communicatie is het vervolg op de gelijknamige e-learningcursus. In deze communicatie training geven we je een optimale basis om met al je klanten in de zorg goed te kunnen communiceren. We gebruiken hierbij rollenspellen en beeldfragmenten, om je bewust te maken van de manier waarop jij nu communiceert en wat mogelijke verbeterpunten zijn.
In de communicatie training komen vier thema’s aan bod:
- Hoe ga je om met cliënten die verward gedrag vertonen?
- Hoe ga je om met terminaal zieke mensen?
- Hoe ga je om met geëmotioneerde mantelzorgers?
- Hoe voorkom je conflictsituaties?
Daarnaast besteden we aandacht aan het communiceren met verwijzers en andere zorgprofessionals.
Benieuwd? Laat het ons weten!Wat beheers je na deze communicatie training?
Na het deelnemen aan deze module (het doorlopen van de e-learningcursus én de deelname aan de training klantgerichte communicatie):
- Heb je inzicht in de belangrijkste kenmerken van de besproken ziektebeelden.
- Heb je inzicht in de belangrijkste functiestoornissen die bij deze ziektebeelden horen.
- Weet je per ziektebeeld wat de belangrijkste aspecten zijn om op te letten bij het communiceren met de cliënt.
- Weet je hoe je om moet gaan met geëmotioneerd gedrag van de cliënt en de mantelzorgers;
- Heb je inzicht in jouw persoonlijke kenmerken en je valkuilen in contact met ‘lastige klanten of situaties’.
- Kun je emotioneel gedrag van de cliënt en gezinsleden verklaren en er beter mee omgaan.
- Ben je in staat om een passende gesprekstechniek toe te passen en een houding aan te nemen die past bij jouw rol als zorgprofessional.
Actuele trainingsdata
Geplande trainingen (open inschrijving):
- Op dit moment staan er geen trainingen gepland.
De ontvangst voor deze training is tussen 12.45 uur en 13.00 uur. We starten met de training om 13.00 uur en de training eindigt om 17.00 uur.
Wat kost de training?
De kosten voor deze training bedragen €236,- per deelnemer. Hierbij zijn onbeperkt koffie, thee en water inbegrepen bij de ontvangst.
Meld je hier aan!Volg deze training communicatie in-company
De training Klantgerichte communicatie geven we in-company en wordt in samenspraak met jouw team ingepland. De duur van de training is ongeveer vier uur.
Nieuwsgierig? Neem contact met ons op!Trainingen communicatie in de zorg: onze expertise!
Zorgplan heeft een ervaren team dat gespecialiseerd is in de dagelijkse zorgpraktijk én in communicatie met de diverse cliënt-groepen in de zorg. Deze combinatie zorgt voor een goede aansluiting van de communicatie training Klantgerichte communicatie, op de dagelijkse werkzaamheden en uitdagingen van de cursisten. Ben je benieuwd naar onze andere trainingen communicatie voor de zorg, of naar ons E-learning aanbod? Neem dan contact op met ons team!
Deze communicatie training volgen?
Wil je meer weten over deze communicatie training? Of ben je benieuwd welke trainingen we nog meer aanbieden voor de zorg? Neem dan even contact op met ons Zorgplan-team!
Bel 085-2730216 of stuur een mailtje naar [email protected].
Meer weten? Neem contact met ons op!Wie van onze trainers kun je verwachten?
Annemieke Beunk
Projectmanager / Trainer
Annemieke is een expert op het gebied van rolstoelen en rolstoelen- en hulpmidde...
Meer over mijIngrid den Haan
Projectmanager / Trainer
De cliënt centraal, dat is waar Ingrid voor staat. Ze heeft jarenlange ervaring ...
Meer over mij